Kampanie Google Ads – jak to działa?

Google Ads jest zaawansowanym systemem reklamowym, który na potrzeby użytkowników stworzył Google. System stwarza ogromne możliwości dla internetowych reklam. Zależnie od tego, co reklamujemy, jaki tym strony posiadamy, a także jaki cel chcielibyśmy osiągnąć i do kogo trafić, możemy zdecydować się na odpowiedni rodzaj kampanii. W tym artykule opowiemy dokładniej, czym są kampanie Google Ads. 

Kampanie Google Ads — formy reklamy

Do wyboru możemy mieć różne formy:

-reklamy tekstowe,

-graficzne

– wideo w wielu różnych konfiguracjach.

Mogą one wyświetlać się w sieci wyszukiwania — bezpośrednio w Google albo sieci reklamowej, stanowiącej miliony witryn i aplikacji, które działają w ramach programu Google AdSense. 

Reklama graficzna, tekstowa, czy wideo?

Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania – to najczęściej wybierana forma reklamy. Jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy, by pokazywała się użytkownikowi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w Google. Reklamy te wyświetlają się, gdy odbiorca wpisze słowo kluczowe, dodane do naszej kampanii. 

Z kolei reklamy graficzne będą odpowiednie dla wszystkich osób, pragnących zaprezentować swoją ofertę, markę czy produkty w formie graficznej na wielu stronach internetowych. Do wyboru jest standardowa kampania, a także kampania w Gmailu — dla użytkowników poczty internetowej firmy Google. Możemy je stworzyć i przesłać do systemu Google Ads, nie zapominając o wymaganiach systemowych, które dotyczą wymiarów banerów lub skorzystać z ułatwienia od Google i postawić na reklamy w formie displayów. Wystarczy przesłać do systemu obrazy, logo, teksty reklamowe, a resztę pracy system wykona za nas.

Reklamy wideo w Google Ads umożliwiają też tworzenie reklam wideo, wyświetlające się na przykład na platformie Youtube, podczas filmów. Mogą też pojawić się na stronach kanałów oraz na stronie głównej Youtube. Reklamy mogą być możliwe do pominięcia, niemożliwe do pominięcia. reklamy Discovery (obok filmów), reklamy w przerywniku (do 6 sekund) lub reklamy Out-Stream, czyli reklamy dedykowane dla urządzeń mobilnych.